Copyright ©. Amb la tecnologia de Blogger.

Fred de ple hivern

diumenge, 18 de desembre del 2011

Bon dia,
Després de les nevades de les últimes hores a la zona del Pirineu, sobretot cara nord, les temperatures han sofert una important baixada, ja que la part més freda en alçada de tot l'episodi l'estem tenint ara.
És així que les màximes avui seran bastant baixes a tot arreu, A Vilanova és poc probable que passem del 11ºC.
Pel que fa a les temperatures mínimes les gelades s'han estès de moment al punts elevats de la serralada prelitoral , Montseny i Serralada Transversal amb valors que han anat dels 0ºC i els -3ºC.
Cal destacar que per exemple a Palafolls (Maresme) a la zona alta 100 msnm han arribat als -0,4ºC, i es que aquestes temperatures són els indicis que ens fan pensar que aquesta matinada les gelades poden arribar a alguns punts de la costa, ja que l'aire fred ja s'haurà estès per tot el Principat.

Temperatures mínimes previstes aquesta propera matinada (click per ampliar) 























Cap a mitjans setmana que ve l'anticicló se'ns tirarà al damunt i el bon temps i les temperatures diürnes aniran amunt, però les nocturnes continuaran baixes, tot i que no tant com aquests dies.
Ja que per fi ha arribat el fred, tot i que no per molt de temps, us penjo un article sobre la formació d'un tornado de gel (Castellà).

Salut i Meteo!

                Un "tornado" de hielo en timelapse


El equipo del documental "Frozen Planet" de la BBC ha conseguido filmar por primera vez el extraño fenómeno de las columnas de hielo que se forman bajo la Antártida. Desde hace tiempo, los científicos que trabajan en estos lugares han observado estos carámbanos que empiezan a descender desde la superficie de hielo hasta tocar el suelo y congelar todo aquello que tocan. Pero no se sabía cuánto duraba el proceso ni en qué condiciones se producía exactamente, hasta que han conseguido filmarlo en timelapse.

"Fue una especie de carrera porque nadie sabía a ciencia cierta a qué velocidad se formaban", asegura el cámara de la BBC Hugh Miller. "El que vimos una semana antes se estaba expandiendo en frente de nuestros ojos, el proceso completo llevo entre cinco y seis horas".

La grabación está realizada cerca de la ladera del monte Erebus y la temperatura del agua era de un -2ºC. Además de la dificultades que entraña meterse bajo el hielo, explican los cámaras, tuvieron que enfrentarse con las interferencias de la vida local. Las grandes focas de Weddel suelen pasar arrasando todo, incluidas las columnas y el equipo de filmación.

Como veréis en el vídeo, estos "tornados" de hielo descienden lentamente desde la superficie debido a que el agua salada, y más densa, congela todo lo que se encuentra a su alrededor. Se forman tanto en el Ártico como en el Antártico, pero necesitan que las aguas estén totalmente calmadas para completar su descenso. Una vez que tocan el lecho marino, congelan cuanto tocan, incluidas las estrellas de mar y los erizos.

Contador

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP