Copyright ©. Amb la tecnologia de Blogger.

Escapada al Puigmal i seguiment meteorològic

dissabte, 12 de febrer del 2011

Ja feia uns quants dies que no actualitzàvem, i ja tocava. Primer de tot, voldria presentar-me. Em dic jnbx94 i a partir d’ara col·laboraré en algunes publicacions amb el bloc.

Aprofitant les nevades que hi va haver fa 15 dies i l’anunci de bon temps vàrem decidir fer una escapada cap als Pirineus, més concretament al cim del Puigmal el cap de setmana passat.

Abans però, varem fer un viatge de dues hores fins arribar al peu de la muntanya. Teníem previst fer l’ascensió per la cara nord, des de les pistes del Puigmal (França). Al sortir de la nostra ciutat la temperatura era de 5ºC. Ja a Puigcerdà aquesta era d’uns (-4ºC), però degut a la inversió tèrmica, la temperatura va augmentar fins als 5ºC, a les pistes d’esquí del Puigmal. Pel fred no havíem de patir. A les 9 de matí començàvem a caminar, la neu estava situada majoritàriament al peu de la muntanya. D’aquesta manera aprofitant la traça que ja havia marcat un grup d’excursionistes vam ascendir la muntanya. Hi ha haver un tros una mica dificultós, amb abundància de plaques de gel. Aviat va sortir definitivament el Sol. A les 12 i quart ja érem al cim més alt del gironès i un dels quatre cims que sobrepassen els 2900 metres d’altitud. Hi havia molt bona visibilitat (es veia Collserola), la temperatura era bastant alta per estar a més de 2909,6 metres, malgrat tot, el vent era present. El paisatge era esplèndid, es veia tota la serralada del Cadí i la majoria de cims de l’Alta i Baixa Cerdanya, (el Carlit, el Puig Peric, el Puigpedròs, la Tossa d’Alp).

Per baixar ens vam dirigir cap al petit Pic del Segre i varem anar a parar al coll que l’uneix al Puigmal de Llo (2810m). L’afluència de gent era considerable. Finalment vam agafar aquest coll per baixar, sense seguir la traça de neu que ja hi havia marcada fins arribar al punt de sortida. La temperatura ja era de 15ºC a les dues de la tarda. Volem demanar disculpes ja que no tenim gaires fotografies d’aquella jornada.
Muntanya i temps són dues paraules que van molt relacionades. Així doncs els qui us agradi gaudir d’un bon dia al Pirineu, fent excursionisme, esquiant, practicant altres activitats ludicoesportives o simplement veient les espectaculars vistes d’aquesta zona del nostre país no dubteu en anar-hi.
SEGUIMENT DE LA SITUACIÓ
Seguim amb el ferm anticicló sobre nostre, tot i que sembla que podríem tenir canvis al començament d’aquesta setmana vinent ( pluja a gran part de Catalunya i neu als Pirineus, el Montseny i a les muntanyes de Prades possiblement).
Dilluns estaria marcat per les precipitacions febles, amb una cota al Pirineu que començaria als 1100msnm baixant als 600msnm al final del dia alhora que la precipitació minvaria. Fora del Pirineu les precipitacions serien dèbils amb una cota estancada als 1000 – 1100msnm amb vents del NO.
Dimarts seria un dia variable a primeres hores amb alguna precipitació al sud, i a partir de migdia poden créixer nuvolades que descarreguin forts ruixats a qualsevol lloc del país. Amb una cota als Pirineus baixant dels 1000msnm fins als 500msnm el dimecres, cal puntualitzar que les precipitacions al Pirineu podran persistir tota la jornada de dimarts i dimecres. Fora el Pirineu la cota al principi del dia estarà al voltant dels 800msnm pujant cap als 1000msnm a les hores centrals del dia, moment on poden créixer nuvolades actives i deixar ruixats destacables fins les últimes hores del dimarts quan la cota rondarà els 700msnm, alhora que la precipitació minvi, encara que puntualment la cota pot baixar als 600msnm en cas d’un fort ruixat.